Denna vår och sommar jag jag verkligen kämpat med träningen. Det har varit 4-5 gånger i veckan med någon form av fysisk aktivitet varesig det varit styrketräning, tabathaintervaller, cykling eller löpning.
 
I fjol i okt ställde jag mig på en sån där våg som mäter kroppsfett, muskelmassa m.m.
 
kroppsfett okt 32,4%, nu 28,4%
vätskebalans okt 47,7%, nu 54,4%
muskelmassa okt 44,6kg, nu 48,1kg
metabolisk ålder okt 39 år, nu 30 år
 
Sååå nöjd över resultaten. Hade defenitivt inte trott att min "ålder" skulle sjunka till yngre än vad jag är i verkligheten. Vikten har det inte hänt något med och det hade jag lite svårt med i början...men jag märker ju att kläder sitter bättre, viss klädesplagg får jag på mig igen (som hängt länge i skåpen) och jag ser ju hur midjan blivit smalare.
Jag har istället byggt mera muskler och bytt ut lite fett mot muskler. Och de väger ju mer än fett...så...
Nu är det bara de där arma innerlåren och rumpan som är sega.
Då min stressade häl lite satte käppar i hjulen för löpningenfick jag ju ta till cykling istället och det går nog bra. Ska vila min häl ännu juli ut sen ska jag börja intervallträna försiktigt i aug. Måste ju hinna värma upp den ordentligt tills tjejmilen den 7 sept!!!
 
Nå, nu kämpar jag vidare...semestern detta år går oavkortat till familjen men oxå till mig själv och träningen.
 

Kommentera

Publiceras ej