Idag ska vi till vänners stuga och vårfixa lite. Vi är regelbundet där så det känns helt rätt att hjälpa till =) Efter det ska vi skicka iväg lite ungar hit och dit. Stackars emil skulle ha varit till farfar förra helgen men så spydde han ju. Fast det var nog matförgiftning och inte magsjuka för han var helt ok dagen efter och åt väldigt mycket av den gurka som jag skar bort en stor bit som var dålig ifrån...så jag misstänker det var den som spökade till det hela.
Men nu är han istället lite förkyld lagom till denna helg....tar det aldrig slut!!!
Agnes åker till mommo och moffa över natten. Vi ska ta en tumis kväll...först träna, sen middag och sen fara på bio. Tom Cruises nya, "Oblivion"
 
Så i morgon har vi sovmorgon...fast jag lär väl vakna vid 7 som vanligt av en kurrande mage...
 
I helgen ska jag tvätta och plocka undan alla vinterkläder för nu får det vara nog!!! Perfekt med soligt väder så det torkar fort och dessutom luktar gott. Längtar så till det varma våren och härliga sommaren.
Förra sommaren var jag ute på en morgonpromenad/jogg på 4 km nästa varje morgon under några veckor. Det var sååå skönt. Tog ca 30-40 min!! Satte klockan på halv 7 så jag hann tillbaks innan dan skulle fara på jobb.
Min man och jag har ju en liten utmaning tillsammans...att gå ner 4 kg till sista juni, då ska jag alltså hamna på 65 kg. Det går sisådär för oss båda...men sen har vi ju haft sjukstuga i totalt 5 veckor oxå!!! Så nya tag nu. Alla mina jobbkvällar/sena jobbturer ställer tyvärr till det lite för dan och hans träning som alltid åker efter jobbet. Eftersom dagiset stänger kl 17 så måste ju någon hämta barnen när jag jobbar till 17/17.30. Jag åker gärna in på morgonen och tränar. Fredagar kl 7 verkar bli en stammis så ofta det går. Core kl 7 (30 min) och sen in i gymmet för lite intervall och mera styrka.
 
Nu har jag laddat med morgondrink+cellskydd+ Omega 3....bra start på dagen. Snart blir det en smoothie på kokos, jordgubbar, lite nötter, ett ägg och lite yohgurt.
 
Ha en toppendag!!! För det ska jag =)
 

Kommentera

Publiceras ej