NU när jobbet börjat igen så blir det mindre tid för bloggandet. Men det blir innehåll istället =)
 
Förra helgen gick den årliga kräftskivan av stapeln och denna gång helt barnfri =)
 
Vi åkte dit redan på fredagen...helt utan barn...underbart...och de sista två skjutsade vi via vattnet på lör förmiddag. Det var lugnt på vattnet...
Redan här på "mellanlandningen" började kalaset som ni ser på min man =)
 
När vi kom tillbaks till stugan började förberedelserna inför kvällen.
Focaccia bröd, tältresning och jag hann till och med få lite sol på mig. "Jaha...där åkte kläderna av igen" har min man börjat säga men glimten i ögat när jag tar av mig och bara har bikini på. Men nu börjar jag känna mig bekväm i min egen kropp igen så varför inte visa upp den. Jag är nöjd (snart) och det är väl huvudsaken =)

Tyvärr lyckades vi inte få loss ålänska kräftor men det gick ändå. Tyvärr hade de vi köpt sand i klorna så de var oätliga. Och de rökta räkorna var på snudd lite för salta....men allt annat var mumsigt. Vi var i bolag med käket med P och K och vi åt faktiskt nästan upp allt.
När det blev natta gick vi in och fortsatte...vid 2 tiden avslutade jag kvällen och de andra kom inte långt därefter. Har inget behov av att sitta upp och dricka hela natten bara för att inte barnen är med. Det är hela grejen att de just inte är med...man få bara va för en kväll och inte ha nån som ska upp i famnen, eller nån som inte får göra si eller så...nån som bråkar (mina barn för det mesta)....bara få va!! Så tack mamma och pappa och faffa...denna helg var guldvärd =)
P och jag tog ett morgondopp på söndagen och piggnade i rejält av det...denna sommar har vi nog slagt något form av rekord för besök på stugan och attt simma oxå för den delen.
På söndagen kom emil tillbaks lagom så han fick komma med och åka båt då vi skulle hämta hem lite  barn från geta.Guffar trollade fram en flytväst åt honom från grannstugan =)
Det hängde stora mörka moln ovanför oss men vi klarade oss undan regnet.
Har inte den mest modemedvetna flytväst på mig och det måste vi göra något åt sa Dan. Och jag vet precis huridan jag vill ha så det får bli nästa års investering inför kommande turer på "sjöin"
 
 

Kommentera

Publiceras ej