NU är det ett tag sen jag bloggade sist och det blev bara så. Maj månad är bland de intensivaste på jobbet med alla överföringsmöten, skolbesök för fsk barnen, övriga möten och sen så klart allt som ska göras i ordning hemma på gården.
Det ska rensar ogräs, sättas potatis i landet, växthuset ska inredas m.m.
 
Träningsmässigt så har maj månad varit ett STORT bakslag. Jag deltog i sjöjungfruloppet i början på maj och var supernöjd med min tid.
MEN MEN MEN...direkt efter så blev jag sjuk och förkyld i 2 omgångar OCH hade ont i hälen varje dag. Efter 3 veckor uppsökte jag en ortoped som konstaterade att jag hade en stressfaktur i hälen. Den kom högst troligtvis av det varierade underlag jag sprang på under loppet (grus, asfalt, sand, bark...).
 
Hemma kunde jag före sprigna upp till 5 km på asfalt och 8 km på löpbandet på gymmet utan skador. MEn nu blev det för stor påfresting. SUCK SUCK SUCK...
Så nu är det totalförbud från löpning i minst 8 veckor, gärna uppemot 12...och sen börja om försiktigt. Värken bröjar försvinna lite varje dag som går.
Träna får jag tack och lov men jag får inte belasta foten (vänster) för mycket, Så nu är det cykel eller simning som gäller som konditionsträning hela sommaren.
 
Var till gymmet igår för första gången på 5 veckor och körde mest armar och mage. Det känns idag =)
NU har jag kollat upp lite nya program som jag kan göra istället och kombinerar det med 20-30 min uppvärmning på cykel ute om jag tränar hemma. På gymmet är det cykel som gäller...(fast det är ju så tråkigt med cykel på gymmet).
Har 2 veckor kvar på jobbet tills semestern och sen blir jag hemma i 6 veckor. Är ensam med ungarna 4 av dem...
 
Igår hade vi tårtkalas för dan som fyller år nästa vecka och de som ville fick stanna kvar och grilla till middag. Det slutade med att alla 18 gäster som kom oxå blev kvar...mycket trevligt som vanligt =)

Kommentera

Publiceras ej