Min man utmanade mig i nov och fram till jul att satsa på träning och mat så kommer vi i fin form till julen men oxå inför skidsemestern i januari. Så nu har vi noterat när och vad vi ska träna i kalendern och så ska vi följa det. Har skaffat hem lite vikter oxå så jag kan köra 2 av mina PT program hemma och jag justerar vikterna lite. Men hellre det än att inte köra alls. Väger nu runt 68 kg och vill ner till 65 kg.
Så nu kör vi...det är ju fasiken så mycket lättare om den andra är med på samma linje och att vi båda prioriterar träningstillfällen åt varandra.
 
Ute börjar det bli kallare och jag måste på allvar börja se över vinterkläder åt barnen. Agnes saknar byxor och emil jacka. Agnes har heller ingen vinterhalare. Vill ha dubbelt så man inte behöver släpa hem alltid från dagis om det ska lekar ute hemma på kvällarna.
 
Annars då....på jobbet rullar det på och vi har det riktigt bra med allt just nu. Full rulle.... =)
 
I helgen var på på överraskningsmiddag för avgående VD på telefonbolaget på soltuna. Vi samlades för en liten förfest hos Böle och Emma...vi var totalt 16 st!!!!!! Glada i hågen hoppade vi på bussen hos dem och började rulla mot soltuna. Humöret var på topp redan från början men sen vet jag inte riktigt vad som hände. Rödvinet kom in svinkallt och var inte gott alls. Inte ena bailys efteråt smakade. Så jag kom aldrig riktig igång. När jag konstaterade att jag ville ha vitvin iställer så höll stefan ett väldigt långt tal och det var inte en serveringspersonal i sikte och inte klev jag ju direkt upp inför alla för att hämta mera vin. Så det blev inget mer. Trevligt hade jag ändå och pratade i princip hela kvällen med en av killarnas sambo. Det var lite hög musik (levande) så vi satt stundtals och skrek till varandra men kul hade vi =) Det kommer ny chans vid julfesten på lucia. vi ska åta julbord med gänget oxå före jul. Killarna träffas ju varje dag i princip och är tajta. Vi respektive träffas inte alls så ofta, iallafall inte jag, men det liksom gör inget för vi har kul ändå =)
 
Tar många bilder med telefonen (som jag förövrigt borde gå och köpa en ny, men tiden tiden...och utan barn framförallt....)
Inhandlade mig en 12 kg kettelbells för hemmabruk
Här får jag färg i håret av Linda som så snällt piffade till mig och dan. Emil och agnes bara skrattade när de såg mig. Folie i håret och gammal plastkasse på axlarna...
Men så här blev det, mörkare och blonderade slingor undertill. Mycket nöjd
Agnes på simskolan, börjar bli mycket duktig. Vågar hoppas från kanten i stora bassängen.
Emil gör fläta på mig, alltså han sätter dit en massa spännen och borstar.
Hade sjukt kalla fötter innan vi skulle åka till böle och emma så raggsockorna fick haka på.
Var till min privara frisör och fick håret uppsatt i slarvig knut på sidan. Pimpade det med ett halsbarn som gick i samma färg som klänningen
Agnes har börjar rita mer och mer detaljerade teckningar. Är inne i slott och prinsessor just nu
 
Nya löparvantar...redan testade...mycket sköna
Emil och jag =)
 
Det var maskerad på dagis för ett tag sen och agnes var så klart en fe och emil blev cowboy denna gång
Min tuffing =)
Har även ÄNTLIGEN inhandlat en ny stavmixer....
Och pannlampa för att kunna springa i mörker
Tack och godnatt....
 
 
 

1 kommentarer

Kia

03 Nov 2013 13:58

Nya frisyren blev ju jättesnygg !

Kommentera

Publiceras ej