...finns det någe bättre krämpor än just träningsvärk.
Det är ju ett resultat av att man gjort något även om man stånkar och stönar ett tag för att det tar sååå jäkla ont. Igår på morgonen när jag steg upp kände jag hur det drog i hela ryggen av just träningsvärken. Var till gymmet i söndags och körde igenom mitt andra program för överkroppen. Och de där avslutande rygglyften (obs utan vikter) gjorde nog fasiken sitt. Och den enda muskeln jag råkade glömma att strecha efteråt var just ryggen. Så jag får ju skylla mig själv att det såg ut som att jag hade ryggskott igår när jag skulle upp och ner från golvet på jobbet. Jag gnällde lite när jag steg upp och ner ur soffan för att hämta lite papper och en kollega säger. Hon ha träna, hon får skylla sig själv...jag bara skrattade å höll med =)
 
Nu jag jag kört igenom båda programmen på gymmet och det känns riktigt bra. Jag kan variera alla övningar med eller utan vikt eller mindre även om jag kör med vikt helt utifrån dagsformen, precis som jag ville ha det. Så nu kör vi så det ryker. Min plan är att varannan dag köra någon form av aktivitet, MEN varannan gång program och varannan kondition i form av löpning eller promenad. I och med att jag kan köra båda programmen hemma med de vikter jag har blir det lite lättare att genomföra. Förra programmet var jag tvungen at vara på gymmet för jag hade inte rätt utrustning hemma. Nu kommer igen en period med många möten på jobbet så dels blir det övertid å allmänt tunga dagar så det motiverar lite att jag kan göra det hemma...
 
Har ännu 2,5h kvar på presentkortet jag fick i julklapp å det tänker jag spara tills senare i vår när jag kommit igång ordentligt å då tror jag det blir träning i gymmet tillsammans med PT: emelie =)
 

Kommentera

Publiceras ej