3 veckors seg förkylning är över.....ÄNTLIGEN!!!
Det känns faktiskt som jag varit aningens deprimerad nu när jag tänker tillbaks. Det ville liksom aldrig bryta ut ordentligt utan bara retades med mig. Nå nu är det väl nya tag igen för sjuttielfte gånger känns det som. Att solen kommit hit för att stanna gör ju saker massor mycket bättre.
 
På söndag är det gymmet som gäller igen!!! Och om en vecka drar grannen och jag igång våra löpturer igen...2 gånger i veckan med fasta dagar från maj. Nu i april är det lite andra aktiviteter som stör rytmen.
 
Vad har då hänt den senaste tiden...
Har hittat en helt underbar sida på fejjan som heter "återbruka mera" där folk sätter upp bilder på hemmaprojekt. Det är mycket samma sorts bilder men oj oj vad fina saker man kan göra mer lite fantasi, limpistol och färg. Det samma gäller virkning och tyganvändning.
Jag håller just nu på med en matta...jag virkarr en stor rund matta som ska få pryda golvet i walk in closet där uppe. Är väl uppe i ca 110 cm nu och ska nog komma upp i 130 innan jag är färdig. Sen håller jag oxå på med att virka lite mindre....virkar "in" gamla glasburkar. En har jag t.ex. smikborstarna i på toaletten och den andra ska jag ha stickor och virknålar i...
 
Idag lät det på maken som han tänkte börja med emils bllivande skrivbord som vi fick...ska slipas, målas och sen bäras in i hans rum. Jag ska ta mig an mormors gamla sybord på samma gång.
 
I förra veckan var jag till emmaus byggretur och hittade en gammal fin hederlig trästol till agnes rum som hon ska ha kläderna på. De har tidigare legat på skrivbordet eller på snurrstolen vid skrivbordet. Då var stolen alltid full med grejer och hon hade i sin tur ingenstans att sitta...hm...skorbarn som hon är tänker jag fuxa i ordning lite i hennes rum till dess...ärav mitt test med att virka "in" burkar m.m..
Många projekt på gång just nu...men huvudtänket är återanvändning så långt det går =)
 
Vi hade oxå en "bara vara" kväll med bästa kompisarna...välbehövlig kan jag säga!! Vi började med middag på fredag...i lugn och ro...och sen 2 filmen på det...till det lite räkor och sen i säng. Tanken var att vi skulle ta en gemensam promenad men det kom ju liksom ett vinterväder i vägen...WTF....snöyra!!!
Så det blev en 3:de film i soffan för lunch. Sen lunch av rester och sen tackade vi för oss och åkte åt varsitt håll och plockade upp barn. Nästa gång kan vi hålla till i lemland =)
 
På jobbet kommer det nu en ganska intensiv period på 2 månader med många föräldramöten, skolbesök och vårfester...men fort går det och så är det semester igen...
 
 

Kommentera

Publiceras ej