....på ett snart 5,5 årigt långt förhållande med Avancia =( 
Jag började träna där våren 2010 efter Emil föddes och fick upp ögonen för zumba som gjorde att jag hittade glädjen i att träna och äta sunt. Före det följde jag med Jonna på Laura Vauras kom igån gympa, hoppade runt där med inlägg i bh:n för att jag ammande ännu. Kommer ihåg hur jag ännu på avancia hade dem och att det syntes genom linnet...haha....
Jag har trivts ypperligt på avancia och det är superduper bra personal där. Skulle det bara vara liiiiiite närmare hemifrån skulle jag aldrig fundera på att ens sluta. Det har expanderats någe otroligt med ett helt nytt gym och nu crossfit. Fina lokaler och bra pass. Jag har mest gått på bodypump den senaste tiden och det är verkligen ledsamt att jag inte kan forsätta med det. Så jälka bra ledare och musik. Vi är ett riktigt gäng som är där varje gång. Det var via avancia och Irene som jag kom i kontakt med fitline oxå. Har till 95% skippat värktabletter, är piggare, bättre blodsocker, betydligt mindre träningsvärk m.m.
 
Orsaken till att jag nu sagt upp mitt medlemskap är att vardagen har ändrats i vår familj det senate året. Agnes börjat skolan och det innebär att jag måste vara hemma tills taxin åker och då hinner jag helt enkelt inte till stan för att träna på morgonen som jag gjorde då de båda var på dagis. Läxor på kvällen är ju så klart med i bilden oxå. Sen känner jag iallafall att hemmet blir lidande av att någon av oss alltid ska på träning till stan. Det blir en onödig stress. Jag kan vara lite mer flexibel i min träning än Dan som har sina fasta dagar med hockey. Jag med mittt rullande arbetschema kan träna på morgonen och sedan vara hemma på kvällarna. Där är det bra att vi föredrar olika =) 
Så det är främst TIDEN som spelat roll i detta beslut. Ska jag på ett pass i stan och ska åka hemifrån tar det ca 2.15h innan jag är hemma igen, och då har jag inte duschat/ätit heller. Så klart kommer det gå åt lite mindre bensin nu och jag kommer måsta planera stadsbesöken då jag inte åker till stan regelbundet från och med hösten. Men så får det bli. Samla alla ärenden på hög bara och bocka av listan =)
 
Grannen och jag har börjar springa regelbundet och nu när båda barnen kan cykla kan även dan och jag tillsammans fara ut och de följer med cyklandes. Så den 7 augusti får jag träna på avancia sista gången med mitt nuvarande kontrakt....sen är det träning i egen regi som gäller. Jag kommer även från hösten mer regelbundet prova på fananammas pass i godby. Där finns ju oxå gym som nyligen utökat lite. Då kan jag samåka med grannen och vänner och vi sparar alla lite mer =) Får även från och med snart nyttja min friskvårdspeng från sunds kommun på just fananammas pass så det blir ännu lite billigare. Då kommer jag att kunna köpa ett 10gn kort för 65€. I stan tränar jag nu för 32€/mån så det låter väldigt mycket med 65/10 men ha i tanke....bensin, TID...så i slutändan tror jag inte det blir så mycket dyrare. Och nu kan jag bestämma senast 20 min före passet börjar om jag far eller inte...nu har jag så pass bra diciplin i dagsläge att jag helt enkelt åker om jag bestämt mig. Då vi är flera som ev kommer samåka oxå så minskar det känslan av att backa ur oxå =)
 
Så fort dan går på semster kommer jag hänga på avancia tiiiidiga mornar för att sedan vara ute hela kvällarna med barnen och kunna pyssla med det jag tycker om sommartid....egenodlade ekologiska grönsaker och bär =) Kommer så klart oxå springa så mycket jag orkar för att träna inför tjejmilen igen. Orkar jag hålla tempo jag har nu kommer jag nog komma jäkligt nära 60 min =) 
Fananamma har så klart pass i sommar och jag kommer köra lite sånt parallellt med avancia oxå....
 
Nu ska jag blanda till en grön smoothie och slänga mig på soffan en stund innan jobbet kallar. Har min glidar-dag idag....10.45-17 =) Ikväll blir det Fight-it i godby medan barnen har simskola =)
 
Ha de gött =)

1 kommentarer

Gretel Enlund

29 Apr 2015 12:31

Först Sjöjungfruloppet sen Tjejmilen och däremellan en massa träningskilometrar.
Hoppas på en fin sommar. M

Kommentera

Publiceras ej